Starting Air Line
Explosion အေၾကာင္းျပီးေတာ့ Scavenge Fire အေၾကာင္းေရးခ ်င္လာပါတယ္။ အဓိကေရးခ ်င္တာက
Scavenge Fire ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ ျဖစ္လာရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာထက္ Scavenge Fire မျဖစ္ခင္
ၾကိဳတင္သိႏိုင္တဲ့ အေကာင္းဆံုး Observation နည္းလမ္းေလးကုိ ေျပာခ ်င္တာပါ။ လူတိုင္းလဲသိ
လြယ္ကူတဲ့ နည္းလမ္းျဖစ္ေနေတာ့ အေရးတယူ မလုပ္မိမွာစိုးလို႔ တလတခါ လုပ္သင့္ပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း
တင္ျပခ ်င္တာပါ။
Scavenge Fire ကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း
Cylinder Liner နဲ႔ Piston ေတြ အလြန္အကၽြံ ပြန္းစားမႈရဲ႕ အကိ ်ဳးဆက္ေၾကာင့္ေသာ္၎၊ Cylinder
Lubrication မ ်ားေနလို႔ေသာ္၎၊ Scavenge
Space မွာ Oil & Sludge ေတြဟာ စုေဝးမိေနပါတယ္။ တကယ္လို႔မ ်ား ပစ္စတင္ဟာ Blow
Past ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ Combustion Space က မီးပြားမ ်ားဟာ Scavenge Space ကိုေရာက္လာၿပီး
ခုနင္က စုေဝးမိေနတဲ့ Oil & Sludge ေတြ မီးေလာင္ကာ Scavenge Fire ျဖစ္ပြားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
Incorrect Atomisation of Fuel ေၾကာင့္ေသာ္၎၊ Scavenge Drain Line ေတြ ပိတ္ဆို႔ေနခဲ့ရင္ေသာ္၎၊
Scavenge Space မွာ Oil & Sludge ေတြ စုေဝးမိေနေစၿပီး Scavenge Fire ျဖစ္ပြားႏိုင္ပါတယ္။
Scavenge Fire ျဖစ္ရင္ ၎
unit ရဲ႕ Exhaust Gas Outlet Temperature နဲ႔ Scavenge Space Temperature တက္ၿပီး High
Temperature Alarm ေတြလာမယ္။ Turbocharger Surging ျဖစ္မယ္။ Black smoke ေတြ ထြက္မယ္။
Engine Slow Down ျဖစ္သြားမယ္။
Scavenge Fire ျဖစ္ျပီဆိုရင္
အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း Engine ကို Auto Slow Down မျဖစ္ပါက Slow Down လုပ္မယ္။ ၎
Unit ကို Increase Cylinder Lubrication လုပ္မယ္။ Electronically Controlled Engine၊ ဒါမွမဟုတ္ အင္ဂ ်င္မရပ္ပဲ Fuel Pump
Roller Guide ကုိ Lift လုပ္ႏိုင္တဲ့ Pneumatic Cylinder ပါတဲ့ Conventional Engine
ဆိုရင္၊ ၎ Unit ကို Fuel Cut Out လုပ္ရပါမယ္။ အဲလိုလုပ္ရင္း မီးျငိမ္းသြား မသြားၾကည့္မယ္။
မီးေလာင္ေနတာမရပ္ရင္ေတာ့ Bridge ကို အေၾကာင္းၾကားၿပီး အင္ဂ ်င္ကို ရပ္မယ္။ ရပ္ျပီးတာနဲ႔
Auxiliary Blowers ေတြကို Switch Off လုပ္မယ္။ Turbocharger Air Filter ေတြကို
Seal လုပ္မယ္။ (ေလအသစ္မဝင္ႏိုင္ေအာင္)။ Turning Gear Engage လုပ္ျပီး Engine ကို လွည့္မယ္။
Cylinder Lubrication ဆက္ေပးမယ္။ Scavenge Air Box ကို မီးျငိမ္းသတ္တဲ့စနစ္နဲ႔ မီးသတ္မယ္။
Scavenge Air Box က Cool
Down ျဖစ္သြားျပီး အပူခ်ိန္ ၁၀၀ ဒီဂရီ ေအာက္ေရာက္သြားရင္ေတာ့ Scavenge Air Box ကိုဖြင့္ျပီး
Dry Deposite နဲ႔ Sludge ေတြကိုဖယ္ထုတ္မယ္။ စစ္ေဆးေရးေတြလုပ္မယ္။ လိုအပ္သလို
Repair and Maintenance ေတြလုပ္ေဆာင္မယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့ စာေတြ႔နဲ႔ အေတြအၾကံဳေလးေတြကို
မီွျငမ္းေရးထားတာ။
ၾကံဳတုန္းေလး MAN
B&W Engine 8K 90 MC-C ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ Pneumatic Cylinder နဲ႔ Fuel Pump
Roller Guide ကို Lift လုပ္ Fuel Cut Out လုပ္ျပီးေနာက္ Noraml Running Position ကို
ျပန္ခ ်မရပဲ ေခၽြးျပန္ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ ်က္ေလးကို သတိတရ ေျပာျပခ ်င္ပါတယ္။ Instruction
Manual က ျပထားတဲ့အတိုင္း လွည့္တာပါပဲ။ မရဘူးခင္ဗ်။ ဟိုဘက္လွည့္လိုက္ ဒီဘက္ လွည့္လိုက္နဲ႔
အေတာ္ေခၽြးျပန္ခဲ့ရတယ္။
Maunal မွာေရးထားတာက ရွင္းရွင္းေလး။
Lift the knob on the dial of the 4/3 directional control valve and turn the
dial to position 1. အဲလိုလုပ္ရင္ air cylinder က Fuel Pump Roller Guide ကို Lift
လုပ္လိုက္ပါတယ္။ Lift လုပ္ျပီးရင္ 4/3 directional control valve ကို Zero
Position ျပန္ထား။ ဒါကေတာ့ ရွင္းလဲရွင္းတယ္။ လုပ္ရတာလဲ အဆင္ေျပတယ္။ Engine ေမာင္းေနတုန္း
လြယ္လြယ္ကူကူပဲ Lift လုပ္လိုက္ႏိုင္တယ္။
Roller Guide ကို ျပန္လဲခ ်ေရာ
ခ ်လို႔မရေတာ့ဘူး။ Manual မွာေရးထားတဲ့အတိုင္း စက္ကိုရပ္ Turning Gear ထည့္။ Cam
Cover ကိုဖြင့္ Turning Gear လွည့္။ To lower the roller guide again, lift the
knob on the 4/3 directional control valve and turn the dial to position 2 လို႔
Manual မွာ ေရးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Directional Control Valve မွာ Position 2 ဆိုတာ မရွိဘူး။
လွည့္မရဘူး။ ေခၽြးကိုျပန္ေရာ။ တကယ့္ကို ဒုကၡေရာက္တာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးက ်မွ Manual မွာေရးထားသလို
Turn the dial မဟုတ္ပဲ Press the dial ဆိုတာ သြားေတြ႔ရတယ္ခင္ဗ ်ာ။ Dial ေလးကို ဖိလိုက္ေတာ့မွ
Roller Guide လဲ မူလေနရာ ျပန္ေရာက္သြားၿပီး ရင္ေအးသြားရပါတယ္။ Manual ထဲကနဲ႔ မတူတဲ့
Directional Control Valve တပ္ထားတဲ့ျပႆ နာေလးပါ။ ၾကံဳလို႔ေျပာတာ အေတာ္ရွည္သြားျပီ။
Scavenge Fire မျဖစ္ေအာင္
တလတခါ လုပ္သင့္တဲ့ Observation ကေတာ့ Peep Hole Inspection သို႔မဟုတ္
Scavenge Port Inspection ပါပဲ။
၎ Inspection ကို ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္
Cylinder Liners ေတြ၊ Pistons နဲ႔ Rings ေတြရဲ႕ အေျခအေနကို သိရွိႏိုင္ပါတယ္။
Cooling Water နဲ႔ Oil ေတြကို လွည့္ထားျခင္းျဖင့္ Leakage ရွိမရွိကိုလည္း သိႏိုင္ပါတယ္။
Piston ကို BDC ေရာက္လုနီးအထိလွည့္ျပီး
Piston, Rings နဲ႔ Liner Wall ေတြကို စစ္ေဆးႏိုင္ပါတယ္။ ပထမဆံုး Rings ေတြမွာ ရွိေနတဲ့
Cylinder Oil အေျခအေနကိုၾကည့္မယ္။ (Wet or Dry or Optimum)။ ၿပီးရင္ Piston နဲ႔ Rings
ေတြကို Rags နဲ႔ သန္႔ရွင္းလိုက္ျပီး စစ္ေဆးရပါမယ္။
၁။ Good Condition
Piston Rings ေတြနဲ႔
Liner Wall ေတြ ဝင္းေျပာင္ေနရင္ အေျခအေနေကာင္းျပီေပါ့ဗ ်ာ။
၂။ Micro-Seizure
Piston Ring ရဲ႕ Edge ေတြဟာ
ပြန္းစားျပီး Sharp ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း မညီမညာ အစြန္း (Sharp Burrs) မျဖစ္ရပါဘူး။
အဲလိုေတြေတြ႔ရျပီဆိုရင္ေတာ့ Cylinder Lubrication နည္းျပီး Micro Seizure ျဖစ္ေနျပီလို႔
ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အဲလို မညီမညာ အစြန္း (Sharp Burrs) ေတြကို ေတြ႔တာနဲ႔ ၎ Unit ရဲ႕
Cylinder Lubrication ကို တိုးေပးျခင္းျဖင့္ Recover ျပန္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါကို မသိရင္ေတာ့
Rings ေတြ Liner ေတြ အလြန္အကၽြံ ပြန္းစားျပီး ေနာက္ဆက္တြဲအက ်ိဳးအျဖစ္ Scavenge
Fire ျဖစ္ျခင္း Liner/Piston Rings အသစ္ လဲရျခင္းေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။
၃။ Scratched
Piston Rings ေတြေပၚမွာ
Hard Abrasive Particles ေတြေၾကာင့္ အစင္းေၾကာင္းေတြ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
၄။ Sticking
Piston Rings ေတြဟာ Hard
and Thick Carbon Deposit ေတြေၾကာင့္ Sticking ျဖစ္ရပါတယ္။ Sticking ျဖစ္ျပီးရင္
Ring ေတြ က ်ိဳးႏိုင္ပါတယ္။
Ring ဟာ Groove ထဲမွာ
Freely Move ျဖစ္ေနသလားဆိုတာကို သိရေအာင္ Piston ကို Ahead/Astern အနည္းငယ္ ကစားေပးျခင္းျဖင့္
သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ Piston Ring Sticking ျဖစ္ မျဖစ္သိျပီေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ Wooden Stick နဲ႔ Ring ကို ဖိၾကည့္ျခင္းျဖင့္ႏိုင္ပါတယ္။
၅။ Braekage/Collapse
Wooden Stick နဲ႔ ထိုးၾကည့္လို႔
Rings ရဲ႕Elastic Tension မရွိေတာ့ရင္၊ Rings ေတြ မဲေနရင္ (Blackish Appearance)၊ က ်ိဳးေနတာ
ေပ ်ာက္ေနတာေတြေတြ႔ရင္ Ring မေကာင္းေတာ့ဘူးဆိုတာ သိျပီေပါ့။
အဲလိုျဖစ္တာေတြ႔ရင္
Blow-By ျဖစ္ေနျပီေပါ့။ Scavenge Fire ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ အဲဒီလိုအေျခအေနဆိုရင္ Unit
Overhauling လုပ္ျပီး Piston Ring ေတြကို အသစ္လဲသင့္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ Scavenge
Port Inspection သို႔မဟုတ္ Peep Hole Inspection ကို အနည္းဆုံး တလတၾကိမ္ လုပ္သင့္ပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔
အဲဒီလိုစစ္ေဆးျခင္းအားျဖင့္ Scavenge Fire ျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္သလို Cylinder
Lubrication လည္း Optimum ျဖစ္ မျဖစ္ သိရွိႏိုင္ပါတယ္။
Cylinder Lubrication ကလည္း
အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ Lack of Lubrication ေရာ Excessive Lubrication ေရာ မျဖစ္ေအာင္
လုပ္ရမွာပါ။
ယခုအခါမွာ Lubricant
Maker ေတြက Engine ရဲ႕ Scrape Down Oil (Unit တခုစီရဲ႕ Scavenge Drain က Used
Cylinder Oil) ေတြကို Test လုပ္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔ ကရိယာေတြကို တီထြင္လိုက္ပါျပီ။
ExxonMobil ကထုတ္လုပ္တဲ့ MobilGard Monitor (Iron Content Tester) နဲ႔ စမ္းျခင္းျဖင့္
Scrape Down Oil ထဲမွာ Iron ပါဝင္မႈႏႈန္းကို သိရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ DG Cell (TBN
Tester) နဲ႔ TBN ကိုလဲ Test လုပ္ရပါတယ္။ Iron Content (0-200) နဲ႔ TBN Value
(15-35) ဆိုရင္ Safe Condition ျဖစ္ပါတယ္။ Iron Content (200-250) နဲ႔ TBN Value
(10-15) အတြင္းဆိုရင္ Alert Condition ျဖစ္ျပီး Iron (>250) နဲ႔ TBN Value
(0-10) ဆိုရင္ Danger Condition ျဖစ္ပါတယ္။ ထြက္လာတဲ့ အေျဖ Iron Content နဲ႔ TBN
Value ေပၚမွာ မူတည္ျပီး Cylinder Lubrication Feed Rate ကို Adjust လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Reference: MAN B&W
/ ExxonMobil
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.