ဒီအေၾကာင္းေလးေရးခ ်င္ေနတာ
ၾကာပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီက သေဘာၤ ၃ စီးမွာ မၾကာေသးခင္က ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ျဖစ္တဲ့ အင္ဂ ်င္ေတြကလဲ
ကမာၻေက ်ာ္ ကုမၸဏီႀကီး ၂ ခုက ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အင္ဂ ်င္ေတြျဖစ္ေနတယ္။ အဓိကျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ကေတာ့
Lack of Maintenance & Observation လို႔ပဲထင္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုကလဲ ကၽြန္ေတာ္ တို႔
ေရေၾကာင္းအင္ဂ ်င္နီယာေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္ ေနတာေၾကာင့္ ေရးမိတာပါ။ လိုအပ္ခ ်က္ေတြ ရွိရင္လဲ
ေဝဖန္ေထာက္ျပေပးပါ ခင္ဗ ်ား။
ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း
၁။ ေလာင္စာ (Fuel)
Compressed Air နဲ႔ အတူပါလာတဲ့
Air compressor မွ Lubricating Oil ေတြ၊ Leaking Staring Air Valve က တဆင့္ Combustion
Chamber က Unburnt Fuel ေတြ၊ Starting Air Line Manifold ထဲကို ေရာက္ေနမယ္။
၂။ အပူ (Heat)
ဒါကေတာ့ Leaking
Starting Air Valve ကေနတဆင့္ Manifold ထဲမွာ ရွိေနမယ္။
၃။ ေအာက္ဆီဂ ်င္ (Oxygen)
Starting Air Line
Manifold ဆိုေတာ့ ရွိေနျပီေပါ့ဗ ်ာ။
ေပါက္ကြဲမႈကေတာ့ သိတဲ့ အတိုင္း
၃ခုေပါင္းလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။
ကိုယ္တိုင္ တခါမွ မၾကံဳဘူးေပမဲ့
အခုလို ၁ ႏွစ္ ၂ ႏွစ္အတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ Incident က ၃ ခု ဆိုေတာ့
ဒီကိစၥက ေပါ့ဆလို႔ မရဘူးဆိုတာ သတိျပဳမိလာတယ္… ကံေကာင္းေထာက္မစြာ လူေတြကိုေတာ့ ထိခိုက္မႈ
မရွိခဲ့ပါဘူး…
ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္း
ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့
Lack of Maintenance နဲ႔ Lack of Observation ပါပဲ။
Maintenance ကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့
Running Hours ေရာက္ရင္ Starting Air Valve ေတြကို Overhaul လုပ္ရမယ္… Clearance ေတြ
Maker သတ္မွတ္ထားတဲ့ Limit တြင္းမွာ ရွိ၊ မရွိ စစ္ေဆးမယ္။ Air Compressor ေတြကိုလဲ
Air Line ထဲ Lube Oil ေတြ အမ ်ားႀကီးပါမသြားေအာင္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ထားရမယ္။
Starting Air Bottles နဲ႔ Starting Air Line ေတြကို မွန္မွန္ Drain လုပ္ေပးရမယ္။
Observation အပိုင္းကေတာ့
အေရးႀကီးပါတယ္။ Duty Engineer နဲ႔ Oiler တို႔က Manoeuvring အခ ်ိန္အတြင္း စက္ခန္းရွိ
Machinery ေတြရဲ႕ Conditon ေတြကို အျမဲမျပတ္စစ္ဆးေနရသလို Starting Air Pipe ေတြရဲ႕
အပူခ ်ိန္ကို လက္ခံုနဲ႔ေသာ္၎၊ Remote Digital Thermometer နဲ႔ေသာ္၎၊ အျမဲမျပတ္ စစ္ေဆးေနရပါမယ္။
Starting Air Valve ေတြဟာ
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳအရ Arrival Maneouvring ေတြမွာ ကပ္သြားတတ္ပါတယ္။ Jammed
in close position ပါ။ အဲဒီအခ ်ိန္မွာ Starting Air Valve က ပိတ္လ ်က္အေနအထားမွာ ကပ္သြားတာဆိုေတာ့
စက္ႏိႈးၿပီးတိုင္း ေလျပန္အန္ထြက္တဲ့ အသံ အက ်ယ္ၾကီး ၾကားရပါတယ္… အဲလိုၾကားရတဲ့
Starting Air Valve ကို မွတ္ထားၿပီး ဆိပ္ကမ္းကပ္ၿပီးတာနဲ႔ ျဖဳတ္လဲရမွာပါ… အဲဒီအေျခအေနကို
Duty Engineer နဲ႔ Oiler က မသိလို႔ေသာ္၎၊ သိလ ွ်က္နဲ႔ အေရးတယုူမရွိပဲ ေပါ့ေပါ့ဆဆ သေဘာထားမယ္ဆိုရင္
Departure မွာ ျပႆ နာတက္ႏိုင္ပါတယ္… ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ Arrival မွာ Jammed in
close position အေနအထားရွိေနတဲ့ Starting Air Valve ဟာ Departure မွာ Jammed in
open position ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္… အဲဒီအေျခအေနကို မသိရွိပဲ သေဘာၤကဆက္ေမာင္းေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့
Starting Air Line Explosion ျဖစ္ၿပီေပါ့…
ဒါေၾကာင့္မို႔ Duty
Engineer နဲ႔ Oiler ေတြရဲ႕ observation ကအရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္…Jammed in open
position မွာ Starting Air Valve က ေလျပန္အန္တဲ့ အသံအက ်ယ္ႀကီး မၾကားရႏိုင္ေပမဲ့
Starting Air Line ရဲ႕ အပူကို အၿမဲေစာင့္ၾကည့္ေနရင္ ၾကိဳတင္သိရွိႏိုင္တယ္။ ေညွာ္နံ႔ရၿပီး
သိႏိုင္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ပိုက္လိုင္းတခုလံုး နီရဲေနၿပီး အေငြ႔ေတြထြက္လာရင္ေတာ့ စက္ကို
အျမန္ဆံုးရပ္တန္႔ဖို႔ အေၾကာင္းၾကားရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ Emergency Stop Button ကို အလွ ်င္အျမန္
ႏွိပ္လိုက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အနီးကပ္သြားၾကည့္ၿပီး Confirm မလုပ္သင့္ပါ။ ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့
C/E တေယာက္ေျပာတာကေတာ့ သူကအနားသြားၾကည့္ၿပီး စက္ရပ္ဖို႔ Main Engine Top Platform ေပၚက ျပန္အဆင္းမွာ
ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္တာလို႔ေျပာၿပီး ဘာမွထိခိုက္မႈမရွိတာ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
Starting Air Valve က
Jammed in open position ျဖစ္ၿပီး ပိုက္လိုင္းအပူခ ်ိန္ျမင့္တက္ေနတယ္ဆို ရင္ ေပါက္ကြဲမႈဆက္မျဖစ္ေအာင္
Conventional Engine ဆိုရင္ စက္ကို အလ ွ်င္အျမန္ရပ္ရမယ္။ Electronically Controlled
Engine ဆိုရင္ေတာ့ အခ ်ိန္မီေသးတယ္ဆိုပါက Engine ကို Slow Down လုပ္ၿပီး ၎ unit ကို
individually fuel cut out လုပ္ေပးလို႔ရပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ Bridge ကို အေၾကာင္းၾကားၿပီး
စက္ကို အျမန္ဆံုးရပ္လိုက္တာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ Starting
Air Valve ပိတ္ရက္အေနအထားမွာ ကပ္ေနတာကို ႀကိဳသိခဲ့တာေၾကာင့္ ကံေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
Arrival Maneouvring မွာ Engine Room 2nd Deck မွာရွိတဲ့ Engine
Control Room ကအထြက္ Engine Room 3rd Deck မွာရွိတဲ့ Main Engine
Cylinder Head က Starting Air Valve က ေလျပန္အန္ထြက္ေနတဲ့ အသံကို ၾကားမိၿပီး အဲဒီ
Starting Air Valve ကို ဆိပ္ကမ္းမွာ ျဖဳတ္လဲႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
စက္ခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕
Observation နဲ႔ Maintenance ဟာ အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္ဆိုတာ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Starting Air Pipe After
Explosion
Starting Air Valve
After Explosion
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.